Overige


WALKTHROUGH : DEEL 10 : SEALED GROUNDS


TEMPLE OF TIME & de GODDESS'S HARP
Gebruik je BEETLE om de schakelaar in de lucht te raken. Neem de kar naar de overkant zodat je uitkomt in de TEMPLE OF TIME.

In de TEMPLE OF TIME vind je Zelda terug. Een lange cutscene start waarin ze ontvoerd wordt. Tijdens haar ontvoering kan ze nog net haar harp aan je geven. Je hebt nu de GODDESS'S HARP. Fi vertelt je dat je naar SEALED GROUNDS moet.

Als je in de tempel de zandhoopjes wegblaast met je GUST BELLOWS kun je nog AMBER RELIC en LANAYRU ANT vinden. Ga naar het standbeeld om op te slaan en ga naar SKY.

BALLAD OF THE GODDESS
Vlieg naar SEALED GROUNDS (groene straal). Een lange cutscene zal starten waarin je ruzie krijgt met Groose. Na de cutscene ga je verder naar de SEALED TEMPLE. Daar krijg je opnieuw ruzie met Groose. Praat daarna met de vrouw in de tempel. Ze vertel over de harp en leert je uiteindelijk de BALLAD OF THE GODDESS.

Daarna start een lange cutscene waarin verteld wordt over de GATE OF TIME, het portaal naar de wereld waarin Zelda is. Opeens begint alles te trillen en moet je uit de tempel gaan.

Interessante link

THE IMPRISONED
Ga buiten de tempel naar beneden in de grote put. Je moet de SEALING SPIKE controleren. Als je bij de pin staat, spring deze eruit en op dat moment verschijnt een enorm monster, THE IMPRISONED.

Je moet hem verslaan voordat hij de tempel bereikt. Sla zijn nagels kapot op beide poten (3 aan de voorkant en 1 aan de achterkant beide poten). Daarna moet je de pin in zijn kop meppen. Herhaal dit enkele keren tot hij volledig dood is. Probeer met de luchtstralen naar boven te vliegen en dan weer af te dalen zodat je aan de voor- of achterkant kunt komen zonder door de poten te moeten lopen. Als het monster verslaan is, ga naar beneden in put en doe je een Skyward Strike op de pin in de grond. SEALED GROUNDS is nu weer veilig.

SACRED FLAMES
Na de cutscene kom je terug in de SEALED TEMPLE. De oude vrouw vertelt wat verder over de GATE OF TIME. Je moet 3 SACRED FLAMES (heilige vlammen) verzamelen om de poort bruikbaar te maken. Je moet vlammen zoeken in Faron, Eldin en Lanayru. Je moet meer informatie zoeken in SKYLOFT.

Ga uit de tempel richting FARON WOODS en je zal Gorko tegenkomen. Speel op je harp waar de vlinders vliegen voor hem en een standbeeld zal verschijnen. Er komt ook een ORNAMENTAL SKULL tevoorschijn. Ga daarna naar het standbeeld en laat je naar de SKY zenden.

GODDESS CUBE kisten
Nu je in de SKY zit, is het moment gekomen om wat kisten te verzamelen die je beschikbaar gemaakt hebt met de GODDESS CUBES. Vlieg naar het eilandje ten oosten van de gele straal. Je moet landen aan de buitenkant, niet in de vulkaan. Je vindt in de kist een HEART MEDAL. Als je deze in je Pouch hebt, verschijnen er meer hartjes om je leven weer bij te vullen.

Daarna vlieg je verder naar een eiland in noorden (het meest oostelijke eiland), waar ook de kist van kubus #8 zat. Land beneden op het eiland en gebruik een bom om de rotsen op te blazen. In de kist zit een zilveren rupee (100 rupees).

Vlieg daarna verder naar BEEDLE ISLAND (in het noorden tussen de 2 groene eilandjes op de kaart). Land helemaal boven op het eiland en open de kist. In de kist zit een STUKJE HART.

Vlieg daarna verder naar SKYLOFT.

Interessante link

SHOPPEN in SKYLOFT
In SKYLOFT kun je in de BAZAAR vanaf nu STAMINA POTIONs kopen. Deze kosten 50 rupees. Met deze potions kun je langer snel lopen. Koop een potion. Je kunt ook het SACRED SHIELD kopen voor 500 rupees.

In BEEDLE'S SHOP kun je je teveel aan rupees gebruiken. Je kunt voor 1000 rupees de BUG MEDAL kopen of voor 800 rupees de LIFE MEDAL. Met de LIFE MEDAL krijg je een volledig hartje extra, maar je moet het wel in de Pouch meedragen. Met de BUG MEDAL kun je op de kaart zien waar insecten te vinden zijn.

SKYLOFT & de SIDE QUESTS
Ga nu naar de KNIGHT ACADEMY en slaap er in een bed zodat het nacht is. Bezoek 's nachts Fledge en geef hem de Stamina Potion die je net gekocht hebt. Hij zal je bedanken en zeggen dat je later nog eens moet terugkeren om je beloning te krijgen. Voorlopig zul je dus geen beloning krijgen van Fledge. Slaap opnieuw tot het dag is.

Ga daarna terug naar de BAZAAR en spreek met de man aan de tafel. Hij zal je vertellen over problemen in de ACADEMY die enkel 's nachts voorkomen. Ga daarna 's nachts naar de ACADEMY en ga naar de RESTROOM(beneden naast de grote ingang). Een spook vraagt papier. Ga nu slapen tot volgende morgen en spreek met Cawlin in de academy. Hij zal je een brief geven die je aan Karane moet geven. Breng de brief naar Karane in het klaslokaal op de gelijkvloers en ga daarna de trap op en zoek Pipit en spreek met hem. Je antwoorden zijn van geen belang. Ga daarna nog eens naar het klaslokaal naar Karane en je zult 5 GRATITUDE CRYSTALS krijgen.

Ga daarna opnieuw naar buiten en ga naar het huis van Pipit in het oosten van de stad. Praat met de moeder van Pipit en ze zal je haar huis laten kuisen. Gebruik je GUST BELLOWS om het huis te kuisen. Als beloning krijg je 5 GRATITUDE CRYSTALS en een rode rupee.

Ga na het afwerken van deze opdracht opnieuw naar buiten en vlieg naar LUMPY PUMPKIN. Ga met de barman praten en hij zal je het derde en laatste deel van je opdrachten (side quest #2) laten doen. Speel ritmisch mee met je harp. Als je deze opdracht succesvol aflegt, krijg je als beloning een STUKJE HART.

Nu moet je op zoek naar meer info over de Sacred Flames.

Interessante Links




Reclame