De schipper al een nieuwe locatie op de kaart zetten. Vaar er opnieuw naartoe (zet beacon). Slalom tussen de rotsen en gebruik het kannon om eventuele vijaden uit te schakelen. Uiteindelijk kom je aan een pier en kun je de SHIPYARD bezoeken.
Ga naar rechts naar de 2 grote hagedissen. Je kut er snel voorbij lopen of ze verslaan indien je LIZARD TAIL wil verzamelen.
Ga daarna daarna verder tot je in het gebouw in de mijnkar kan springen. Het eerste mijnkar parcours is niet moeilijk. Je moet gewoon naar binnen leunen in bochten en nooit opzettelijk vertragen. Spring op het einde uit de kar en vervolg je weg rechtdoor. Je komt onderweg nog een GERUDO DRAGONFLY tegen. Spring daarna in de tweede mijnkar.
Het tweede mijnkar parours is iets moeilijker. Je moet bij de splitsingen de juiste kant nemen en zorgen dat je niet in oneindige lussen blijft steken. Bestudeer de kaart goed en probeer enkele malen. Op het einde raken is uiteindelijk niet zo heel moeilijk als je enkele malen probeert. Spring op het einde uit de kar en ga naar de grote zaal.
De grote zaal is met zand gevuld. Begin met je GUST BELLOWS het zand weg te blazen zodat MOLDARACH zichtbaar wordt. Het is dezelfde vijand als in de
LANAYRU MINING FACILITY en moet op dezelfde wijze verslaan worden. Eerst de scharen aanvallen, daarna zijn oog.
Nadat je de vijand verslaan hebt, ga je terug naar buiten en ga je naar de schipper. Zijn vermiste boot is hier niet te vinden. Je zult nog wat verder moeten varen dus! Spring nu in de boot en vaar naar de aangeduide plek (zet een beacon op de kaart).